Skollogo

SchoolSoft-hjälp

På Sävsjö kristna skola använder vi SchoolSoft som är ett webbaserat system som gör informationsutbytet mellan lärare, elever och vårdnadshavare enkelt, överskådligt och lättillgängligt. Detta innebär för dig som vårdnadshavare eller elev att du kontinuerligt kan följa utvecklingen och få tillgång till all information som berör just dig.

För att använda SchoolSoft behöver du ett användarnamn och ett lösenord. Användarnamnet är detsamma för både vårdnadshavare och elev. Användarnamnet är uppbyggt utifrån elevens två första bokstäver i förnamnet och de två första i efternamnet, samt elevens födelseår, två siffror. Om bokstäverna Å,Ä,Ö skulle förekomma i namnet så skriver man istället A och O. Exempelvis om en elev heter Jan Östberg och är född 2003 får han användarnamnet “jaos03”.

När man loggar in väljer man om man är vårdnadshavare eller elev. Ange sedan användarnamnet och det lösenord du fått. Om du inte fått något lösenord får du gärna kontakta Christer Källström via mail eller telefon 0733-78 76 67. Har du glömt bort ditt lösenord så klickar du på länken “Om du glömt ditt lösenord”,så skickas ett nytt till den mail du angett under din profil i SchoolSoft.

Har du flera barn på skolan räcker det med en inloggning.

Nedan finner du länkar till mer information rörande SchoolSoft

SchoolSoft för vårdnadshavare

SchoolSoft för elever

Kort introduktion till SchoolSoft för vårdnadshavare